O mnie

rehabilitacja i fizjoterapia w Stargardzie

Nazywam się Sebastian Gruszecki. Rehabilitacją zajmuję się od 2008 roku. Z wykształcenia jestem mgr fizjoterapii. Studia Magisterskie ukończyłem na Uniwersytecie Medycznym w Szczecinie. Po ukończeniu studiów nieprzerwanie do dnia dzisiejszego stale podnoszę swoje kwalifikacje biorąc czynny udział w warsztatach, szkoleniach oraz konferencjach poświęconych rehabilitacji. Wiedzę czerpię od najlepszych specjalistów z kraju i zza granicy. Jestem członkiem stowarzyszenia Fizjoterapia Polska. W swojej pracy wykorzystuję skuteczne i mające podstawy naukowe metody leczenia dysfunkcji układu ruchu. Szczególny nacisk kładę na znalezienie przyczyny, która jest powodem powstawania bólu u pacjentów. Szeroka wiedza zdobyta na szkoleniach pozwala mi na holistyczne podejście do pacjenta i z pozytywnym skutkiem stosować terapię.

Terapia manualna w Stargardzie

Doświadczenie zdobywałem na oddziałach szczecińskich szpitali a od 2011 roku pracuję na oddziale rehabilitacji w Stargardzie Szczecińskim. W trakcie mojej pracy współpracowałem również z zawodnikami różnych dyscyplin sportowych, u których kontuzje uniemożliwiały czynny udział‚ w treningach. Obecnie na co dzień„ w mojej pracy zajmuję się pacjentami bólowymi, pourazowymi, przed- i pooperacyjnymi. Z każdą z tych grup pacjentów postępuję w indywidualny sposób, dostosowany do potrzeb i specyfiki danego pacjenta. Praca na oddziale rehabilitacji pozwoliła mi lepiej zrozumieć problemy z jakimi zmagają się osoby z dolegliwościami bólowymi.

Obecnie poszerzam swoje kompetencje na studiach z osteopatii w polskiej filii Osteopathische Schule Deutschland . Po ukończeniu studiów stanę się dyplomowanym osteopatą. Będzie to następny krok naprzód w jeszcze lepszym rozumieniu mechanizmów jakie zachodzą w ludzkim ciele.

Specjalizuje się:

Mogą dotyczyć stawów, więzadeł, mięśni bądź nerwów. Często występujący ból może ograniczać zakres ruchomości w zajętym oraz przyległych stawach. Terapia ukierunkowana jest na znalezienie pierwotnej przyczyny bólu, normalizowanie napięcia tkankowe i zmniejszenie ucisku na struktury. Celem jest zmniejszenie dolegliwości bólowych oraz odtworzenie prawidłowego wzorca ruchowego.

Często występujące dolegliwości bólowe:

• ból kręgosłupa i bóle odkręgosłupowe np. lumbago, rwa kulszowa, rwa ramienna, bóle karku ,dyskopatia;
  • bóle miednicy i stawów krzyżowo-biodrowych;
  • bóle stawów obwodowych, np. stawu barkowego, biodrowego, kolanowego;
  • bóle mięśni, głowy, np. napięciowe bóle głowy, migreny;
  • inne

Pourazowe uszkodzenia narządu ruchu wywołane urazami mechanicznymi mogą dotyczyć struktur pasywnych ( stawów, więzadeł ), struktur aktywnych (ścięgna, mięśnie) lub nerwowych. Terapia ukierunkowana jest na przyspieszenie procesu gojenia się struktur objętych urazem, zmniejszenie dolegliwości bólowych oraz pracę nad prawidłową funkcją i powrót do pełnej aktywności.

Najczęstsze urazy:

• skrÄ™cenia, zwichniÄ™cia;
  • naderwania mięśni, wiÄ™zadeÅ‚;
  • po zÅ‚amaniach;
  • inne, np. urazy krÄ™gosÅ‚upa

Celem rehabilitacji przed operacją jest skrócenie do minimum czasu potrzebnego do rekonwalescencji po zabiegu. Postępowanie po zabiegu operacyjnym ukierunkowane jest na przyspieszenie procesu gojenia się tkanek oraz jak najszybszy powrót do prawidłowego funkcjonowania i aktywności pacjenta. Odpowiednio dopasowany trening motoryczny i praca nad funkcją pomogą w szybkim powrocie do zdrowia.

Przygotowanie i rehabilitacja po:

• artroskopii barku, kolana;
  • operacji dyskopatii lÄ™dźwiowej bÄ…dź szyjnej;
  • rekonstrukcji wiÄ™zadeÅ‚ ACL;
  • zÅ‚amaniu po zespoleniu;
  • endoproteza stawu kolanowego, biodrowego;
  • inne
  • Manipulacje osteopatyczne HVLA krÄ™gosÅ‚upa w pozycji neutralnej- Tim Daelemans, BSc. MSc. DO
  • Visceral Manipulation I. ProwadzÄ…cy: dr Peter Schwind
  • Funktionelle osteopathie und integration I (FOI). ProwadzÄ…cy: dr JarosÅ‚aw JasiÄ™ga
  • Fascial Distortion Model (FDM) moduÅ‚ I. ProwadzÄ…cy Stefan Anker MSc., DO. Warszawa
  • Fascial Distorion Model (FDM) moduÅ‚ II. ProowadzÄ…cy Stefan Anker MSc., DO. Warszawa
  • Fascial Distortion Model (FDM) moduÅ‚ III. ProwadzÄ…cy Stefan Anker MSc., DO Warszawa
  • Anatomy Trains 2. Thomas Myers. ProwadzÄ…cy: Wojciech Cackowski. Ciechocinek
  • Anatomy Trains 1. Thomas Myers. ProwadzÄ…cy: Wojciech Cackowski. Ciechocinek
  • Myofascial Release. ProwadzÄ…ca: Carol J. Manheim. PoznaÅ„
  • Kinesiology Taping- kurs podstawowy. ProwadzÄ…cy: Ireneusz HaÅ‚as. Szczecin
  • badanie i fizjoterapia funkcjonalna w uszkodzeniach stawu kolanowego moduÅ‚ I. ProwadzÄ…cy: Bartosz Rutowicz. Szczecin
  • badanie i fizjoterapia funkcjonalna w uszkodzeniach stawu kolanowego moduÅ‚ II. ProwadzÄ…cy: Bartosz Rutowicz . Szczecin
  • Kurs masażu kamieniami gorÄ…cymi i zimnymi, stemplami zioÅ‚owymi i baÅ„kÄ… chiÅ„skÄ…. ProwadzÄ…cy: Pavlo Radziyevskyy. Szczecin
  • Warsztaty „DoÅ›wiadczajÄ…c osteopatii” ProwadzÄ…cy: Cristian Ciranna-Raab MSc., BSc., D.O., DPO. GdaÅ„sk

Szkolenia odbyte w PAMO Osteopathische Schule Deutschland:

• “Foot & Ankle”. ProwadzÄ…cy: Nicolas Tanguy DO, BSc
  • “Lumbar Spine”. ProwadzÄ…cy: Jerry Draper-Rodi, DO, PGDip, PGCert (F/E)
  • “History & Philosophy”. ProwadzÄ…cy: Christian Fossum, DO
  • „Visceral 1”. ProwadzÄ…ca: V.Ferreira, DO MSc Ost PGCAP
  • „Cranial 1”. ProwadzÄ…cy: T.Liem, MSc Ost, MSc Paed Ost, DO, DPO (D)
  • „Pelvis & Sacrum & Hip”. ProwadzÄ…cy: L.Christodoularis, B.Sc., Ost., P.G.DIP., D.O.
  • ” ANS „. ProwadzÄ…cy: N. Marcer, D.O., MSc Ost.
  • ” GOT „. ProwadzÄ…cy: B. Adams, D,O, BSc, Ost.